top of page

Decretos 2023




JANEIRO

Onde está o Meu povo e a confiança dos Meus filhos? Por um acaso mentiria, Eu? Não os socorreria nos dias de aflições? Quem é o homem para desafiar Meu poder e o pobre mortal para subir em tronos que não se acabam? Eu os demolirei como areia que sopra no deserto, e como ondas que aparecem no mar e logo não são mais nada. Retenham a confiança em Mim e saberão que Meu Trono é eterno e Eu, o Senhor, não mudo. “Deus não é homem para que minta, nem filho do homem para que se arrependa. Acaso ele fala e deixa de agir? Acaso promete e deixa de cumprir?” (Números 23:19)

FEVEREIRO

A vergonha dessa Nação tem chegado a lugares longínquos e Meu povo não tem Me honrado. Muitos profanam Meu Nome, como o ladrão que assalta a casa e ninguém vê. A fé dos Meus filhos foi traspassada como espada no combate, mas, Eu manterei a Minha aliança com aqueles que não se dobraram aos filhos de Belial. “E que concórdia há entre Cristo e Belial? Ou que parte tem o fiel com o infiel? E que consenso tem o templo de Deus com os ídolos? Porque vós sois o templo do Deus vivente, como Deus disse: Neles habitarei, e entre eles andarei; e eu serei o seu Deus e eles serão o meu povo.” (2 Coríntios 6:15,16)

MARÇO

Corram para Mim, voltem para Meus braços, quero acalentá-los como a mãe que cuida do seu filho e como um pai que não abandona sua descendência. Não se distanciem de Mim nem voltem as costas para a Minha aliança. Eu farei uma coisa nova que homem nenhum viu, e darão louvores ao Meu Nome aqueles que não deixaram que o adversário os domine. “Pode uma mulher esquecer-se de seu filho de peito, de maneira que não se compadeça do filho do seu ventre? Mas ainda que esta se esquecesse, eu, todavia, não me esquecerei de ti.” (Isaías 49:15)

ABRIL

O tempo chegou! Um novo hálito de paz sobre Meus filhos está soprando do Meu Santo Lugar, e um bálsamo de esperança está nascendo para essa Nação. Não serão envergonhados, foram aprovados na batalha e não deixaram que Meu Nome fosse profanado, por isso lhes darei dias de paz e refrigério no espírito. “E derramarei dentro de cada um de vós o meu Espírito, e vivereis; e Eu os estabelecerei na vossa própria terra. Então reconhecereis que Eu, o SENHOR, prometi e cumpri tudo quanto disse! Palavra do Eterno.” (Ezequiel 37:14)

MAIO

Abati o falso valente, aquele que ameaçava Meu povo. Como cinza levada pelo vento, assim desfiz a maldade dos iníquos e dissipei a recâmara da maldade. Preservei Minha memória, mas não tomei o culpado por inocente, por não haver arrependimento das suas obras ardis nem ter se permitido conhecer o caminho da retidão. Zombaram do Meu Nome e fizeram descaso daqueles que Me servem. “Não vos enganeis; Deus não se deixa escarnecer; pois tudo o que o homem semear, isso também ceifará.” (Gálatas 6:7)

JUNHO

Darei a Meus filhos um cântico novo, e colocarei doçura nos seus lábios, como o mel extraído da penha e como a doçura das Minhas tâmaras. Eu extrairei as coisas amargas desse lugar e darei as Minhas delícias àqueles que não saíram das Minhas sendas. Eles mostrarão o Meu favor e as nações saberão que Eu tenho aliança com aqueles que Me conhecem, para que vejam que Eu, o Senhor, mudo a sorte dos que Me servem e estabeleço o novo para aqueles que temem Meu Santo Nome. “Alegrai-vos na esperança, sede pacientes na tribulação, perseverai na oração.” (Romanos 12:12)

JULHO

Eu surpreendo os retos de coração e não desprezo os que honram a Minha aliança. Aos que firmaram os seus pés no Meu caminho e aos que não profanaram Meu Santo Nome, Eu lhes darei descanso de alma e colocarei os Meus preceitos nos seus corações. Até os grandes e pequenos dirão: “O Senhor mudou a sorte do Seu povo, e lhes deu caminhos de excelência”. “Quando o SENHOR trouxe do cativeiro os que voltaram a Sião, estávamos como os que sonham. Então a nossa boca se encheu de riso e a nossa língua de cântico; então se dizia entre os gentios: Grandes coisas fez o Senhor a estes.” (Salmos 126:1,2)

AGOSTO

Povo Meu, povo Meu, não tirem os olhos de Mim. Por um acaso, não estou lhes dando além do que Me pediram e não estou cuidando sem que mereçam ser cuidados? Olhem para Mim e não deixem que a vergonha manche suas vestes nem que opróbio seja como óleo que destila da prensa dolorosa. Eu sou o Senhor e não os deixarei em tempo algum. É nessa prova que Meu nome será glorificado. “Ele muda os tempos e as estações; ele remove os reis e estabelece os reis; é ele quem dá a sabedoria aos sábios e o entendimento aos entendidos.” (Daniel 2:21)

SETEMBRO

Um novo ciclo começou! Tenho prazer em lhes anunciar um novo tempo. Como a noiva se prepara para o seu noivo e como na festa dos nubentes todos celebram, assim lhes darei novas danças e não deixarei que a tristeza entre em suas portas. Esse é o tempo da colheita. Essa é a hora da prosperidade dos Meus filhos. Não os deixei em castigo, pois estão aprovados no tempo da adversidade. “Regozijar-me-ei muito no SENHOR, a minha alma se alegrará no meu Deus; porque me vestiu de roupas de salvação, cobriu-me com o manto de justiça, como um noivo se adorna com turbante sacerdotal, e como a noiva que se enfeita com as suas joias.”

(Isaías 61:10)

OUTUBRO

Eu nunca menti nem enganei Meu povo. Esse tempo de refrigério será para aqueles que guardam Minha aliança e não profanam Meu Santo Nome. Tenho prazer em Meus filhos e não os deixarei serem assaltados pelos salteadores nem abatidos pelos homens perversos. Minha palavra continua viva e Minhas promessas jamais entrarão em esquecimento. Eu Sou o Senhor, e fora de Mim não há outro deus. “Para que por duas coisas imutáveis, nas quais é impossível que Deus minta, tenhamos a firme consolação, nós, os que pomos o nosso refúgio em reter a esperança proposta.” (Hebreus 6:18)

NOVEMBRO

Celebrem, cantem, entoem louvores ao Meu Santo Nome, pois os tirei de um cativeiro horrível e os removi dos lugares de vergonha. Celebrem, cantem, louvem povo Meu, Minha justiça se encontrou com a verdade e paz já se celebra pelas praças. Eu lhes prometi e os que velaram pelas promessas estão tomados de alegria. Receberei os louvores dos Meus filhos que serão com aroma suave às Minhas narinas. Um altar de adoração Eu fiz nesse lugar para que a Minha glória fosse derramada sobre aqueles que Me servem. “Então voltareis e vereis a diferença entre o justo e o ímpio; entre o que serve a Deus, e o que não o serve.” (Malaquias 3:18)

DEZEMBRO

Eu sou o Senhor de todos, até daqueles que não Me buscam. Eu lhes entregarei salvação e encherei as casas da Minha alegria. Como vinho em odres que não podem ser rompidos, assim será o povo que não quebrou a Minha aliança. Como a casa de um noivo que a festa não cessa, assim será a sua descendência diante da Minha presença. Um tempo de refrigério chegou e a hora da Minha salvação está manifestada. Todos, de perto e de longe, dirão: “O Senhor teve misericórdia do Seu povo e não desprezou a Sua herança”. Nos lábios dos Meus servos, eles dirão: “Louvado seja o Nome do Senhor!”. “Louvem-te a ti, ó Deus, os povos; louvem-te os povos todos.” (Salmo 67:3)

Que o Eterno nos guarde!




 
DECREES 2023


JANUARY

Where are My people and My children's trust? By any chance would I lie? Wouldn’t I help them in the days of affliction? Who is the man to defy My power and the poor mortal to climb endless thrones? I will destroy them like sand blowing in the desert, and like waves that appear in the sea and then become nothing. Keep your trust in Me and you will know that My Throne is eternal and I, the Lord, do not change.

“God is not a man, that He should lie, nor a son of man, that He should repent. Has he ever spoken and failed to act? Has he ever promised and not carried it through? (Numbers 23:19)

FEBRUARY

The shame of this Nation has reached far-off places and My people have not honored Me. Many profane My Name, like a thief who robs a house, and no one sees. My children's faith was pierced like a sword in combat, but I will keep My covenant with those who have not bowed to the children of Belial.

“And what concord hath Christ with Belial? or what part hath he that believeth with an infidel? And what agreement hath the temple of God with idols? for ye are the temple of the living God; as God hath said, I will dwell in them, and walk in them;

and I will be their God, and they shall be my people.” (2 Corinthians 6:15,16)

MARCH

Run to Me, return to My arms, I want to cherish you like a mother who takes care of her child and like a father who does not abandon his offspring. Do not distance yourself from Me or turn your back on My covenant. I will do a new thing that no man has seen, and those who have not let the adversary dominate them will give praise to My Name.

“Can a woman forget her nursing child, and have no compassion on the son of her Womb? Even these may forget, yet I will not forget.” (Isaiah 49:15)

APRIL

The time has come! A new breath of peace is blowing on My children from My Holy Place, and a balm of hope is being born for this Nation. They will not be ashamed, they were approved in the battle, and they did not let My Name be profaned, so I will give them days of peace and refreshment in the spirit.

“And I shall put My Spirit in you, and you shall live, and I shall place you in your own land. Then you shall know that I the Lord have spoken and performed it, says the Lord.” (Ezekiel 37:14)

MAY

I brought down the false brave, the one who threatened My people. Like ashes blown away by the wind, so have I undone the wickedness of the wicked, and have dissipated the chamber of wickedness. I preserved My memory, but I did not hold the guilty as innocent, because he had not repented of his cunning work nor allowed himself to know the path of righteousness. They mocked My Name and neglected those who serve Me.

“Be not deceived; God is not mocked: for whatsoever a man soweth, that shall he also reap.” (Galatians 6:7)

JUNE

I will give My children a new song, and I will put sweetness on their lips, like honey taken from the rock and like the sweetness of My dates. I will extract the bitter things from this place and give My delights to those who have not strayed from My paths. They will show My favor and the nations will know that I have a covenant with those who know Me, so that they may see that I, the Lord, change the fate of those who serve Me and establish the new for those who fear My Holy Name.

“Rejoicing in hope; patient in tribulation; continuing instant in prayer;” (Romans 12:12)

JULY

I surprise the upright in heart and do not despise those who honor My covenant. To those who have planted their feet in My path and have not profaned My Holy Name, I will give them rest for their souls and I will place My precepts in their hearts.

Even the big and small will say: “The Lord changed the fortunes of His people and gave them paths of excellence”.

“When the Lord restored the captives of Zion, we were like those who dream. Then our mouth was filled with laughter, and our tongue with singing. Then they said among the nations, “The Lord has done great things for them.” (Psalm 126:1,2)

AUGUST

My people, My people, do not take your eyes off Me. By chance, am I not giving you more than what you ask of Me and not caring for you without deserving to be cared for? Look at Me and do not let shame stain your garments or let reproach be like oil that oozes from the painful press. I am the Lord and I will never leave you. It is in this trial that My name will be glorified.

“It is He who changes the times and the seasons; He removes kings and sets up kings; He gives wisdom to the wise and knowledge to those who know understanding.” (Daniel 2:21)

SEPTEMBER

A new cycle has begun! I am pleased to announce to you a new time. As the bride prepares for her groom, and as everyone celebrates at the feast of the betrothed, I will give you new dances and I will not let sadness enter your doors. This is harvest time. This is the time for My children's prosperity. I have not left them in punishment, for they are approved in the time of adversity.

“I will greatly rejoice in the Lord, my soul shall be joyful in my God; for He has clothed me with the garments of salvation, He has covered me with the robe of righteousness, as a bridegroom decks himself with ornaments, and as a bride adorns herself with her jewels.” (Isaías 61:10)

OCTOBER

I have never lied or deceived My people. This time of refreshing will be for those who keep My Covenant and do not profane My Holy Name. I take pleasure in My children and will not let them be robbed by robbers or cut down by wicked men. My word lives on and My promises will never be forgotten. I am the Lord, and besides Me there is no other god.

“So that by two immutable things, in which it was impossible for God to lie, we who have fled for refuge might have strong encouragement to hold fast to the hope set before us..” (Hebrews 6:18)

NOVEMBER

Celebrate, sing, sing praises to My Holy Name, for I brought you out of horrible captivity and removed you from the places of shame. Celebrate, sing, praise My people, My justice has met the truth and peace is already celebrated in the squares. I promised you and those who kept the promises are filled with joy. I will receive the praises of My children that will be a sweet aroma in My nostrils. An altar of worship I made in this place so that My glory would be poured out on those who serve Me.

“Then you will again discern between the righteous and the wicked, between one who serves God and one who does not serve Him.”

(Malachi 3:18)

DECEMBER

I am the Lord of all, even those who do not seek Me. I will deliver salvation to them and fill houses with My joy. Like wine in skins that cannot be broken, so will be the people who have not broken My covenant. As the house of a bridegroom whose feast never ceases, so shall his seed be before Me. A time of refreshing has come and the hour of My salvation is manifested. Everyone, from near and far, will say: "The Lord had mercy on His people and did not despise His heritage." On the lips of My servants they will say: “Praised be the Name of the Lord!”.

“Let the peoples praise You, O God; let all the peoples praise You.” (Psalm 67:3)

May the Eternal keep us!

478 visualizações0 comentário

Comentários


bottom of page